Isla Margarita

En av de större öarna utanför Venezuelas kust. Där har min bror nu köpt en lägenhet! Han kommer inte flytta dit på heltid med sin fru (från Venezuela förståss) utan använda den som sommarbostad. Eller rättare sagt "ledighets"bostad, då det är soligt året om där. Den nyheten lindrade verkligen min lilla vånda som jag har - att jag ännu inte har ett påskrivet köpekontrakt för min lägenhet. Det var tydligen svårare än jag trodde, hörde av en arbetskamrat att en av hennes bekanta har försökt bli av med en lägenhet vid St:Eriksplan i snart fyra månader utan napp. Helt otroligt måste jag säga. Jag forskade inte vidare hur stor lägenheten är, men jag antar att det är minst en trea-fyra. Samma sak inträffade tydligen vid samma tid innan förra valet, att folk avvaktade. Intressant tanke onekligen - att det politiska läget/instabila läget påverkar även lägenhetsinköp. Nä det är bara att ta nya tag, ny visning i början av januari samt mäklaren bearbetar två eventuella spekulanter som har visat sitt intresse. Den ena har ett alldeles för lågt bud o den andre (dom andra) har ännu inte kommit till skott med ett bud överhuvud taget. Men skam den som ger sig. Här kommer lite bilder från lägenheten i Venezuela, titta o njut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0