Vi snälla passar inte in i samhället

Känner igen mig o håller definitivt med Cissi Wallin i hennes kolumn i tidningen Metro i tisdags.
 
Svårt för oss vandrande känselspröt att passa in
 
Jag tror att alla har något gott i sig, och behandlar alla lika vänligt. Konsekvensen blir att jag kan bli utnyttjad för den jag är. Som jag tidigare har skrivit - jag är en räddare. Efter det senaste bakslaget kommer jag nu börja tänka på mig själv i första rummet :-). Det är slut med all tjuveri med min energi helt enkelt. Det är intressant att forskaren Elaine Aron har kommit fram till och menar att "hypersensitiva ser världen i fler nyanser (kan jag verkligen skriva under på - finns många som bara ser svart eller vitt), är mer kreativa och lösningsfokuserade".
 
Ett problem som nu går till sin lösning är försäljningen av min lägenhet. Ska skriva på ett köpekontrakt i kväll. Sedan blir det att fira........
 
 

Kommentarer
Postat av: Ruth

Helt riktigt. Man ska undvika att umgås med energitjuvar. Man blir ju så trött och urlakad av dem. Hitta sådana som ger tillbaka energi istället.
Kram.

2013-12-13 @ 21:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0