Hjälpsamhet

I måndags tog jag en tur till IKEA för att inhandla en stor fin tavla. Jag har haft funderingar på att köpa den ett bra tag (den passar så bra tillsammans med mina Union Jack kuddar i soffan), men jag har inte slagit till förrän nu. Tavlan är stor, 100x140 cm, så jag förstod att jag inte kunde ha några passagerar i bilen när jag skulle forsla hem den. Senast vi var där på IKEA hade min yngsta dotter varit och mätt utrymmet i bilen. Trots all denna förberedelse, så gick det lite snett. Stod där på parkeringen och försökte i säkert en halvtimme tills en kille kom fram och sa att "den ekvaktionen går nog inte ihop". Och det var ju helt korrekt. Han och hans flickvän erbjöd sig att transportera tavlan i sin stora bil. Och så blev det, en karravan med min fina LILLA röda bil i täten och dessa änglar i sin bil efteråt. Som av en tillfällighet hade jag köpt två "knippar" med tulpaner på IKEA - dessa gav jag snabbt till änglarna som tack för hjälpen. Härligt med hjälpsamma personer!

Nu är tavlan uppe och det blev såååå fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0