Ny lägenhet!

 Jag gick på lägenhetsvisning i min trappuppgång i söndags. Min tanke var att kolla det fina köket för att få inspiration till min renovering senare. Var lite off den dagen då jag var på harmonimässan dagen innan (med många intryck från vägledning etc), så jag tänkte nästan skippa visningen. Men tog mig i kragen i sista stund o tog med mig ena dottern upp två trappor. Väl där kollade vi lite snabbt alla rum, men som sagt var mest köket. Men det blev inte bara köket som inspirerade mig, utan hela lägenheten. Då det kan dröja ett tag innan tjejerna kommer flytta hemifrån, så tänkte jag att varför inte köpa den större lägenheten? Få ett eget sovrum (jag flyttade till vardagsrummet då min äldsta dotter flyttade permament till mig i somras), ett färdigrenoverat kök, större badrum, ekparkett i hela lägenheten. Ja det fanns många positiva saker med att köpa. Så sagt o gjort, tog snabbt kontakt med bank, räknade febrilt vad det skulle kosta för mig o la sedan ett bud på acceptpriset. Av olika orsaker uteblev budgivning (HELT OTROLIGT!) - så igår skrev jag på kontraktet! Snart kommer mäklaren hem till mig för att vi ska förbereda försäljningen av min lägenhet. Så nu blir det till att fixa hemma också, förutom att jobba, skriva hemtenta, spela handbollsmatch (ikväll) etc. Jag kan säga att det serverades bubbel här hemma igår :-)
 

Nä nu ska jag börja skriva på hemtentan ett tag. Solong friends.

Kommentarer
Postat av: ruth

Grattis, men jag saknar bubblet. Spar en skvätt tills jag kommer och tittar.
Kram.

2013-11-02 @ 15:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0