Sorgearbete pågår

Hur kommer det sig att jag dras till personer med narcissistiska drag? Varför låter jag mig hunsas av män som har ett stort bekräftelsebehov, kränkande beteende och brist på empati? Det är nu andra gången i mitt liv som jag nu står här med ett oerhört sorgearbete efteråt. Det intressanta/sorgliga är att båda personerna avslutar relationen på likartat sätt - att de träffar en tjej på en fest vi är på gemensamt. Men jag måste nog säga att den senaste var nog snäppet värre, då det var en ytlig bekant till mig :-(.
 
Varför blir det så här kan man ju undra? En förklaring är att jag är en person som ska rädda alla andra, tänker först o främst på att alla andra ska må bra. Detta innebär dock att jag energidränerar mig själv, jag blir helt urlakad mao. Så länge jag ger den andra personen bekräftelse så går det bra. När jag väl säger ifrån att det inte är ok (som att flirta med den andra tjejen på festen) o att de beter sig respektlöst mot mig, ja då verkar vårt förhållande inte vara värt att satsa på. Mycket kan förklaras med att dessa män har vissa tråkiga drag, men jag måste även kolla på mitt egna beteende. Varför tillåter jag dessa idioter att vara respektlösa mot mig?
 
Så nu har jag bestämt mig - jag ska hitta mitt sanna jag! Jag ska inte inleda ett nytt förhållande förrän jag har fått den insikten om mig själv. Jag får göra en inre Freud resa, för att gräva fram vad som gör att jag låter andra kränka mig och min personlighet. Så att jag kan avsluta ett förhållande snabbt om jag ser tecken på narcissistiska drag från mannen. Jag ska nu i första hand inrikta mig på att må bra och att älska mig själv! Bara göra positiva saker, få boostar från mina underbara barn och måååånga härliga vänner.
 
Nä nu ska jag skriva på min tenta - gissa om vad. Ja just det personlighetspsykologi med Freud bl.a.!
 
Kramiz
BakerQueen
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0