Vårens spelningar

Nu är det klart med tre spelningar i vår, två i april och en i juni. Hörde från en i bandet att vi även kanske har en spelning i maj också. Det går bra för oss i bandet, utan vare sig marknadsföring eller annat. Super kul! Det ger inte så himla mycket inkomster direkt (vi har egna firmor) med tanke på all den tiden man lägger ned för att rodda prylarna m.m., men det är ju så roligt att se publiken sjunga med och dansa för fullt. Bara det är värt all möda, att dela med sig av den glädjen man har iom musiken. Idag har vi repat in en hel del nya låtar - bl.a Start me up med Rolling Stones och FF i Kents version. Måste säga att jag, efter allt "skrikande" med de rullande stenarna, är lite ansträngd i rösten :-).
 
Nu hade jag egentligen planerat att plugga lite, men jag känner nu att det blir för mycket så det får jag göra imorgon istället. Förutom repet så har det varit en känslomässig dag som huvudskyddsombud som har tagit musten av mig. Känslorna svämmade nämligen över för en kvinna i en mötessituation idag. Hon grät en tår och sa då, väldigt talande, att "jag måste få regna lite då och då". Till saken hör att kvinnan var av utländsk härkomst, men jag måste säga att de berikar en verkligen. Tycker att det var så vackert sagt helt enkelt, så nu kommer jag ta till mig det uttrycket och använda det själv banne mig. Så nu ska jag gå och regna lite för att få ut mig frustrationen över att jag inte orkar plugga!
 
kramiz
BakerQueen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0